zaterdag 10 januari 2009

Terug naar de ijstijd ?

Nu hebben ze ons toch lelijk zitten hé ! Dachten wij dat we een tropisch klimaat gaan krijgen, met palmbomen en dergelijke in onze tuin; nee, zoals het er de laatste weken naar uitziet, gaan we terug naar de ijstijd ! Deze temperatuur kun je toch niet meer normaal noemen, voor ons zacht Belgisch klimaatje. Zo vriezen ! Gisteravond om 11 uur wees de thermometer aan ons huis al min. 12 graden aan, en deze morgen om half negen, nog min. 9 graden !
En dan te weten, dat in Stockholm, de temperatuur gisteren plus 2 graden was !!!
Weet ik uit goede bron, nl. van Mich van het forum van In2hobby, die daar werkt.
Maar het zou volgende week eindelijk wat zachter worden. 't Is te hopen, want na een hele week schuifelen en slippen naar de bus, en op't werk, ben ik het wel beu, en velen met mij, denk ik.
Maar die vrieskou geeft toch ook weer mooie beelden, "kunstwerken" die de mens niet kan evenaren, zoals de foto van ijsbloemen op de ruiten (van onze veranda). Nog eentje van een "menselijk kunstwerk" : de bevroren inhoud van enkele kleine en grote emmers, tot standbeeld gemaakt door Jan. Het staat er al 2 weken.

They really fooled us this time ! We thought that, with the global warming, we would get a tropical climate, with palmtrees in our garden; and now it looks like we're going back to the Ice age ! You can't call these temperatures normal, in our mild Belgian climate !

Last night, at 11 o'clock, temperature was down to minus 12° C, and even this morning at half past 8, it was still minus 9° C !

And you know what ? Yesterday, in Stockholm, temperature was PLUS 2 ° C !!!!

I know that from Mich, a forum-member of In2hobby, who works there.

But next week, the weather should get milder, at least that's what they predict. I do hope so, because, after all that time, slipping and sliding to the busstop, and at work, I'm really fed up, and I presume, most people are.

But the freezing cold also gives nice pictures, "works of art" which humans can't copy : see the photo of iceflowers on our veranda-window.

Another photo, a human artwork this time : the contents of some small and big buckets, made into a statue, by Jan. It already stands there for 2 weeks.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Enny, prachtige ijsbloemen op jullie venster. En een leuk ijsstandbeeld ! Ik ben deze namiddag het parkje hier vlakbij ingetrokken om winterfotootjes te maken. Heb ervan genoten ! Na 2 uur rondstappen en fotograferen waren mijn voeten en handen bevroren. Maar ik ben heel tevreden. Nu we dan eens de kans krijgen om sneeuw- en ijsfoto's te nemen, moeten we die kans grijpen, he. Ik zal de beste fotootjes ook op mijn blog zetten.
    Vele groetjes,
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Euh ... ik woon eigenlijk ongeveer 400 km van Stockholm !! ;-)) Geeft niet hoor, Zweden is groot he !!! Je kan er al eens een paar kilometer naastzitten ;-))

    Vrijdagmiddag begon het weekend prachtig met een stralend blauwe hemel en een griet van een zon, maar ik heb te luid geroepen, want dit weekend is het al de hele weekend druilerig grijs. Maar we hebben wel nog altijd +2 graden. Misschien moeten al die kouwelijke Belgen maar eens naar hier komen? ;-))

    Mooie foto van die ijsbloemen. De natuur kan soms mooie kunst maken he !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hele leuke foto's !!!
    ik ben blij dat de sneeuw weg is. het was een hele week gevaarlijk rijden. pffff

    BeantwoordenVerwijderen