donderdag 23 juli 2009

Natuur

Ondanks het soms mindere weer, kunnen we het niet ontkennen : het is zomer !
De natuur gaat haar gang, en dit jaar gaat het wel erg goed (toch in mijn tuin).
Hiernaast zie je al een foto van een prachtige vlinder op de vlinderstruik (Buddleia).
Er zitten momenteel hopen vlinders op die struik, maar ik kan ze niet allemaal tegelijk fotograferen. Als we op ons terras zitten, wanen we ons in Zuid Frankrijk, want onze wijn heeft ook erg veel trossen. Dat zal een goede oogst worden in september/oktober.
En ook de kikkers/padden zijn happy in onze vijver !

En voor de bloemenfans, nog een foto van één van mijn bonte bloempotten op het terras:

Wat is de natuur toch prachtig !

Van natuur gesproken, ik heb onlangs een recyclage kaartje gemaakt, met een natuurlijk product erop, nl. kurk. Het papier had ik nog in mijn "restjes"doos, de bloemen zijn van een "Hawai"- slinger, die je o.a. bij AVA kunt kopen. Ik heb die uiteen gegooid, en zo heb je een massa bloemen, voor bvb. kaartjes of een layout. De kurken heb ik doorgesneden, en op elk stukje een letter gestempeld. De knopen zijn uit de oude knopendoos van mijn moeder.

Despite the sometimes sad weather, we can't deny it, it's Summer !

And nature is doing her best, at least in my garden.

On the right you can see a picture of a butterfly on the Buddleia. In fact the shrub is full of butterflies, but I can't get them all together on a picture !

When we're sitting on our terrace, we feel like being in the South of France, because our vine has lots of grape-bunches. That will give a nice yield in September/October !

Our froggs/toads are also happy in our pond, and the planters and hanging baskets are full of mixed flowers. Isn't nature wonderful ?

Talking about nature ; last week I made a card of recycled material, with also something "natural" : cork. I used some leftover paper, the flowers were originally a "Hawai" wreath, cheaply bought and dismantled. That way, you have a lot of flowers, for cards or layouts.

I cut the cork (from wine bottles) into rounds, and stamped a letter on each piece.

The buttons were from my mothers' old button box.

1 opmerking:

  1. Wat leuk zeg, die druivenranken in je tuin !! Dat wordt smikkelen binnen een aantal maanden ...

    BeantwoordenVerwijderen