vrijdag 14 augustus 2009

Belgische zomer

Het is weer even geleden, dat ik nog een bericht geplaatst heb, maar, ondanks onze Belgische zomer (op-en-neer weer), probeer ik nu toch zoveel mogelijk in de tuin bezig te zijn....
Voor de tuin is dit weer ideaal natuurlijk, dan eens warm, dan weer regen... je ziet het echt allemaal groeien...
Zo had ik een courgetteplant gezet in de lente, speciaal om ronde courgettes te krijgen, die kan je zo leuk vullen. Er kwam maar niks... totdat ik, op een dag, ineens achter de tomatenplant, die ernaast staat, 1 reusachtige courgette zag liggen !! Die was maar even 2,5 kg !!! :))
Kan je je voorstellen wat een vulling ik daarvoor nodig had ??? :)) (zie foto)
Nee, dit is geen pompoen of meloen, maar echt een ronde courgette, en ze heeft nog lekker gesmaakt ook !
Ook de tomaten zijn prachtig... op de foto heb ik er een Bic bij gelegd, zodat je de ware grootte kan zien. 't Zijn echt van die Beef-tomaten...
Daarnet heb ik nog rabarber-moes met aardbeien klaargemaakt, lekker..... ook weer uit eigen tuin natuurlijk. Je kan het moes zo eten, maar ook bvb. met rijstpap.
Ook de bloemen doen hun best, verleden jaar hadden we één waterlelie, dit jaar al 8 !
En ook de begonia's zijn prachtig, zie maar hoe groot 1 bloem is !!
Zo, ik ga nog lekker in mijn tuin genieten / werken; zolang de zon schijnt, moet ik ervan profiteren ! Prettig weekend iedereen, en ik wens alle mama's over heel de wereld een mooie moederdag !!
It has been a while since my last article, but these days, despite our Belgian Summer (up and down weather), I try to be outside as much as I can. This weather is very good for the garden, as you can see in my pictures. The first photo is not a pumpkin, nor a melon, it's a giant round courgette (zucchini), 2.5 kgs !!! Maybe that's worth an entry in the Guinness Book ???
My tomatoes are also doing well, you can see the big beef tomatoes in the photo. I put a biro next to it, so you can see how big they are.
This morning, I made rhubarb compote, with strawberries, own yield of course.
You can eat the compote on its own, but we often eat it with rice pudding.
Our flowers are also doing well; last year we only had 1 waterlily, this year already 8 !!
And the begonia flowers are also big, I put a biro beside it again, for comparison.
Well, I'm gonna enjoy some more sun outside, have a nice weekend !!
Tomorrow, it's the Christian Mothers' day in Belgium, but I wish every mother in the whole world a wonderful day !!

1 opmerking:

  1. Hoi Enny,amai, wat een schatten heeft jullie tuin voortgebracht ! Wel leuk dat jullie kunnen eten en genieten van wat jullie zelf geplant hebben. Geniet ervan en smakelijk ! Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen