zondag 6 september 2009

Herfst....

Mijn favoriete seizoen komt eraan. Ik ben zelf een "warm herfsttype" volgens de kleuren-consulente, en ik hou ook van al die kleuren, die nu stilaan, en later uitbundig, in de natuur verschijnen : geel, oranje, rood, bruin.... een echt kleurenfestival ! Ik hou van wandelen op een zonnige herfstdag, met de ritselende bladeren onder m'n schoenen, de "Indian Summer" in bomen en struiken, maar ook nieuwe truien kopen, herfstelijke stoofpotjes, knus binnenzitten (en "knutselen" !) als het wat minder weer is... De mistige morgen, die toch nog wat zon belooft, de geur van paddestoelen.... Dit weekend heb ik een pruimenkoek gebakken, die smaakt niet alleen koud met slagroom, maar ook lauwwarm... :)) Verder ben ik ook weer aan 't opruimen geweest ... ik wou mijn stempelinkt en mijn ponsen ergens anders bewaren, zodat ik weer een schuif vrij heb voor nieuwe stempels.... :)) In de Carrefour (beslist ook elders te vinden), heb ik 2 verschillende bakjes met schuiven gevonden : het eerste bakje heeft 8 platte schuiven, die net hoog genoeg zijn om stempelkussens in onder te brengen. Kan ook voor unmounted stempels gebruikt worden. In het andere bakje, met normale schuiven, heb ik mijn ponsen gestoken. Volgend weekend ga ik naar het Stempelmekka in Hagen !

Autumn is coming.... I love this season ! I'm a "warm Autumn-type" myself, and I love all the colours which are appearing in nature : yellow, orange, red, brown.... Indian Summer is beautiful, walking in the forest or park and feeling all those crispy leaves under your feet.... But also buying new woolly sweaters ! Making hot stews, sitting cosy inside, when the weather isn't so nice.... Misty mornings, which still promise some sunshine.... and the smell of toadstools and mushrooms... This weekend I made a plum pie, delicious with whipped cream ! :)) I've also been busy again with my craft stuff : I wanted to find another space for my inks and punches, so I'll have some more room for new rubberstamps.... :)) So I found 2 plastic boxes, one with 8 drawers, just high enough to hold inks, and the other with normal drawers, for punches... Next weekend I'm off to the stampshow "Stempelmekka" in Hagen (Germany) !

1 opmerking:

  1. Mmm, die pruimenkoek ziet er wel lekker uit hoor! Ik vind die herfstkleuren ook zo prachtig en dit zijn nu ook wel mijn kleuren. Elk seizoen heeft zo een beetje zijn charme, als de winter maar niet te lang duurt voor mij is het goed.

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen