woensdag 24 maart 2010

ATC's

Vorige zaterdag ben ik naar de Stempeldag van Linda geweest, het was tof en reuze gezellig !! We hebben ook weer nieuwe technieken geleerd, zoals stempelafdrukken spiegelen en schaduwen stempelen. Ook had Linda weer een fantastische recyclage tip : bij de winkels die nummerplaten maken, kan je de afval krijgen : allemaal letters en cijfers, die je kan gebruiken voor kaarten of scrappen. Je kan ze met alcohol inkt bewerken, of schilderen met acrylverf, of bestrijken met Versamark, gekleurd embossingpoeder erop en verhitten, of ook een (scrap-) papier erop kleven (best dubbelzijdig plakband), de letter omkeren en het papier rondom met een hobbymesje afsnijden. Misschien hebben jullie nog andere ideetjes. In ieder geval is dat weeral een goede recyclage, anders wordt dat toch weggegooid.
En Linda en "haar" dames hebben mij kunnen overhalen, om ook met ATC's te beginnen ! Ik vond dat al lang een toffe bezigheid, maar door gebrek aan tijd, was ik er nog niet toe gekomen... nu dus wel !! Er loopt nog een uitdaging, om muizen-ATC's te maken, en ik heb maar meteen meegedaan... :)) Hieronder zie je mijn allereerste probeersels. De foto is helaas niet zo goed, je kan bvb slecht de (glinster-) champagne zien, die de stop met muis omhoogstuwt. :) Hopelijk beter de volgende keer.

Last Saturday, I went to a Stamping Event, organised by Linda. It was terrific !! We learned new techniques, such as stamping a reflection, and also stamping a shadow. Linda also had a great recycling tip : in the shops, where they make car-numberplates, you can get the waste : numbers and letters, which you can use for scrapbooking or cards. You can dot them with alcohol ink, or dot with Versamark, pour coloured embossingpowder over and heat. You can also paint them with acrylic paint, or glue (scrap-) paper on (with doublesided tape), turn the letter over and cut of the overlapping paper. Maybe you have even more ideas for this "waste". It's good recycling !

Linda and 'her' ladies could also persuade me, to finally start making ATC's !! I was interested in making them , but never had the time. Now I can !! There was a challenge to make ATC's with mice on, so I joined rightaway ! You can see my first trials above. The photo isn't so good, you can hardly see the (glitter-) champagne, pushing up the cork with mouse. Better luck next time.

1 opmerking:

  1. Allez, daar zijn de eerste atc's al! Ik wordt op mijn wenken bediend :-)))) Leuk dat je meedoet met de muizenswap!

    BeantwoordenVerwijderen