maandag 20 oktober 2014

Gouden herfst

Dames, hartelijk dank voor jullie leuke commentaren, ik ben er heel blij mee !
Wat hebben we tot nu toe al een prachtige herfst gehad, bijna zomer ! Dus heb ik enkele 'gouden' herfstkaartjes gemaakt.
Op het eerste kaartje heb ik enkele blaadjes in goud embost over distress stempels.
Voor het tweede kaartje, heb ik eerst speciale achtergronden gemaakt, een techniek die ik via mijn hobby-collega Maria leerde kennen.  Op een stuk vershoudfolie (doorschijnend plastiek) enkele kleuren Distress stains willekeurig deppen.  Dan er een glanzende kaart op leggen, alles omdraaien en de vershoudfolie over de kaart wrijven / kreuken.  Zo ontstaan er plooien en krijg je een speciale achtergrond. Even laten drogen en klaar voor gebruik. Heel makkelijk en leuk om te doen, op de foto zie je enkele voorbeelden.   Voor mijn herfstkaart heb ik met diverse kleuren Memento inkt bladeren erop gestempeld.





Hello ladies, thank you very much for your nice comments, you make me so glad !
It's been a wonderful "golden Autumn" so far, almost Summer sometimes !  So I made some "golden" Autumn cards. 
On the first one, I embossed some leaves with gold on top of Distress stamps.
On the second card, I used a special technique for the background, which I learned from my stamping colleague Maria.   On a piece of kitchen foil (plastic), you put some stripes in different colours Distress Stains.  Put a glossy card on, and turn it all around.  Then make wrinkles with the foil on the card. Let it dry and it's ready for further use.  Very nice and easy technique, on the picture you see some examples.  For the Autumn card, I stamped some leaves with different colours of Memento ink.

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herfst kleuren. Als nu de herfst zo fleurig wordt als jou kaartjes zitten we goed dit jaar.

    Groetjes Marlie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren, echt prachtig!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen