donderdag 24 maart 2016

Zo treurig - so sad...

Lieve mensen, jullie weten allemaal wat er in Brussel gebeurd is, en zijn zeker zo ontzet als ik.
Hoe is het toch mogelijk dat "mensen" zoiets vreselijks kunnen doen, en waarom ????
Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en hun families, en ik ga vanavond om 8 uur ook een kaars branden voor mijn huis, zoals Lidewij (van "Iedereen Beroemd") in haar straat, met al de buren die ze heeft leren kennen,  wil doen.
Net zoals verleden jaar voor Parijs, heb ik nu ook mijn gevoelens in een kaartje uitgedrukt. Manneken Pis, het symbool van Brussel, kan niet worden geraakt door de "dodelijke" druppels van IS, omdat wij een paraplu van liefde en hoop spannen.
Met vriendschap, liefde en solidariteit zullen wij het kwade overwinnen en door deze vreselijke tijden heenkomen.






Dear people all around the world, you already know what happened in Brussels, and given us signs of  sympathy and comfort. Like you all, I am very much shocked, and wonder how "people" can do such dreadful things, and why ????
My thoughts and feelings go to the victims and their families, and  tonight at 8 o'clock local time, I will burn a candle in front of my house, to remember them.  Many Belgians will do, as was said on TV.
Just like last year for Paris, I wanted to express my feelings in a card. "Manneken Pis", the symbol of Brussels, won't get hurt by the "deadly" raindrops of ISIS, because we open an umbrella of love and hope.
With friendship, love and solidarity, we will conquer evil, and survive these terrible times. 

4 opmerkingen:

  1. Je kaart is symbolisch heel krachtig. Voor jou ook een dikke knuffel! We hebben allen veel liefde nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eine sehr schöne Gedenkkarte, liebe Enny.

    Ich wünsche Dir und Deinen Lieben auch ein schönes Osterfest

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende kaart, maar dat had ik al gezegd!! Jullie ook fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het volledig met Sarah eens , wat een symbolisch krachtige en prachtige kaart, ja zo lang er gekken rondlopen, dreigt er gevaar!!! en ik denk , spijtig genoeg dat dit niet de laatste keer zal zijn !!

    Toch een hele fijne week toegewenst Enny!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen