zaterdag 7 januari 2017

Let it snow !

Hallo iedereen, ik weet niet hoe het er bij jullie uitziet, maar in het Antwerpse ligt er een laag sneeuw! Helaas geen zachte sneeuw, maar ijzige bevroren sneeuw, heel verraderlijk en gevaarlijk. En er valt nog steeds nattigheid, die aanvriest, dus een dag om best binnen te blijven. Ik hoop dat jullie allemaal de dag veilig doorkomen.
Hieronder een verjaardagskaartje, dat inmiddels is aangekomen. De bloemetjes zijn van Jofy.        Ook nog een winters tafereeltje uit mijn tuin, de rotstuin en de bevroren vijver. Ons hondje liep er meteen op, niet beseffend, dat ze wel eens door de dunne (?) ijslaag zou kunnen zakken.... ik riep haar natuurlijk snel terug.   Inmiddels heb ik de vogels opnieuw gevoederd, want alles zat onder een bevroren laag, waar ze nauwelijks aan konden.  In de Ardennen zal het nu wel dolle sneeuwpret zijn, daar ligt veel meer. :)
Hou het warm en prettig weekend !







Hello everybody, I don't know how it looks in your area, but here in Antwerp, we have snow ! Unfortunately no soft snow, but very icy snow, rather slippery and dangerous.  I've put out food for the birds again, because the food of last night was under a hard layer, which the birds couldn't reach. Here a picture of the rockgarden and pond in my garden. It seems not a lot of snow, but in our normally moderate area, it's exceptional.  My little dog walked on the pond, not realising, that it might break...    of course I called her immediately.
I also show you a Birthday card, with flowers from Jofy. The text says : "never forget, you don't need a lot to live happy".
Have a nice weekend and keep it warm !

6 opmerkingen:

  1. helemaal mooi ! hier ook alles wit, maar gevaarlijk !
    grtjs, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enny, mooi kaartje ! Ik vind dit ook een hele mooie stempel en heb er deze week ook een kaartje mee gemaakt, op mijn restjes van aquarelpapier en ingekleurd met nieuwe Derwent potloden,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart ! Hier ook sneeuw en een dag om lekker binnen te blijven. Ik heb straks visite dus lekker koken en bakken de hele dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is zo' n mooi kaartje weer!
    Die paarse bloemen op die mooie achterkant. En een prachtige tekst.
    Het is inderdaad op sommige plekken gevaarlijk glad, maar alleen de jongste is 1 keer op zijn poep gevallen. In het park zijn we van de heuvel met de slee gegaan. Leuk!
    Benieuwd vanavond in de zoo. Ik hoop dat ik niet uitschuif!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beautiful vibrant card. Your snow/ice looks pretty. We've had a lot of ice this season as well, difficult to walk on at times. Take good care and Happy New Year ! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, Schnee im Garten...liebe Enny
    Hier liegt nun schon lange keiner mehr. Und so schön das zuerst auch immer aussieht, ich brauche ehrlich gesagt auch keinen Schnee.
    Es wird dann immer Matsch und vor allem glatt.
    Aber es ist Winter. Vor zwei Tagen war hier Eisregen, ganz schlimm.
    Deine Blumenkarte ist wunderschön.
    Ich liebe ja die Stempel von Jofy und die neuen verrückten Zinski-Stempel.
    Ich hoffe, es geht dir gut, und du bleibst von der Grippe verschont.
    Ganz liebe Grüße
    Sophie

    BeantwoordenVerwijderen